بایگانی - چتر خدا
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نماز تقرب هر پرهیزگار است و حج جهاد هر ناتوان ، و براى هر چیز زکاتى است و زکاة تن روزه است ، و جهاد زن بودن شوى را به فرمان . [نهج البلاغه]

چتر خدا
نویسنده :  یوسف عابدیان

یکشنبه 86/12/5 ساعت 7:35 عصر
نویسنده :  یوسف عابدیان

یکشنبه 86/12/5 ساعت 7:34 عصر
نویسنده :  یوسف عابدیان

یکشنبه 86/12/5 ساعت 12:25 عصر
نویسنده :  یوسف عابدیان

خطاهای دخترانه ازدواج :

6 ) گاهی بعضی دختر خانم‌ها اعتماد به نفس پایینی دارند و فکر می‌کنند پُر از اشکال هستند و مورد تایید دیگران قرار نمی‌گیرند ، در حالی که اگر به نکات مُثبت خودشان توجه کنند ، از خیلی‌ها بهتر به نظر می‌رسند .


7 ) در مواردی، دختر خانم‌ها انتظار دارند فوراً عشق و علاقه شدید و رویایی بین آنها و همسر آینده‌شان به وجود بیاید و به عبارتی طرف مقابل فوراً یک دل نه صد دل عاشقشان بشود . وقتی چنین توقّعی دارند و زلزله مورد نظر آنها اتفاق نمی‌افتد ، فوراً دلسرد شده ، عقب می‌کشند . اگر انتظار دارید در همان برخورد اول یک رابطه شدید عاشقانه به وجود بیاید ؛ جلوی این ازدواج ، یک پرچم قرمز بزرگ نگه داشته‌اید . با این کار واقع‌بینی را کنار گذاشته‌اید ، در حالی که دنیای ما کاملا واقعی است .
8 ) مرد ایده‌آل زندگی شما با مردهای به اصطلاح ایده‌آل فیلم‌ها کاملا فرق می‌کند. به عبارتی منتظر چنین موجوداتی نباشید ، چون فقط به فیلم‌ها تعلق دارند .
9 ) گاهی دخترها سراغ فردی می‌روند که هیچ شباهتی به آنها ندارد و فقط به یک دلیل خاص مورد تایید آنهاست . یادتان باشد تنها با یک خصوصیت نمی‌توان زندگی کرد .
10 ) تمرکز روی نکات منفی خطای بزرگی است . یادتان باشد اگر به هر دلیلی درباره مردها احساسات منفی در شما ‌وجود داشته ، آنها را کنار بگذارید و با دیدگاه مثبت ، انتخابی مناسب داشته باشید.
11 ) بعضی دختر خانم‌ها که تحصیل و شغل مناسبی دارند ، فکر می‌کنند به دلیل رفع نیاز مالی می‌توانند از موضع بالا صحبت کنند و به کمک یک مرد احتیاج ندارند . این دختر خانم‌ها با این طرز تفکر سدّ بزرگی مقابل خودشان ایجاد می‌کنند و نمی‌توانند درست انتخاب کنند ، چون مدام دیگران را از خود می‌رنجانند .
12 ) ایثار و فداکاری بیش از حد ، به دیگران بیش از خود فکر کردن و نیاز دیگران را به خود مقدّم دانستن اشتباه بزرگی است که بعضی دخترها مرتکب می‌شوند . اگر به هر دلیل بار مسئولیتی به دوش شماست قبول ؛ اما باید اوّل به خودتان ، نیازهایتان و آینده شخصی‌تان فکر کنید و موقعیت‌ها را از دست ندهید .


چهارشنبه 86/11/10 ساعت 3:24 عصر
نویسنده :  یوسف عابدیان

خطاهای دخترانه ازدواج :

 12 مورد ، وجود دارد که دختر خانم‌ها را در همان شروع انتخاب و تصمیم‌گیری برای ازدواج به اشتباه می‌اندازد . به عبارت دیگر، باید برای انتخاب شوهر مناسب از این دوازده خطا دوری کنید :
1 ) تهیه یک فهرست بلند بالا از خصوصیات همسر مورد نظر با تمام جزئیات و ریزه‌کاری‌ها اشتباه است . درست است که باید فردی را انتخاب کنید که خصوصیّات او به نظرات شما شبیه‌تر باشد امّا اگر زیاده از حد محافظه‌کارانه عمل کنید و تمام زیر و بَم او را مورد قضاوت قرار دهید ، بالاخره مواردی پیش می‌آید که با فهرست شما همخوانی ندارد و همین موضوع باعث می‌شود به دلیل مسائل جزئی ، فرد مورد نظر را قبول نکنید .
2 ) اگر تا یک سنی ازدواج نکرده‌اید و حالا فکر می‌کنید دیر شده و دیگران شما را زیر ذره‌بین قرار داده‌اند و بعد فقط به همین دلیل ، فوراً به یک خواستگار بله می‌گویید ، اشتباه می‌کنید .
3 ) مقایسه همیشه کار را خراب می‌کند . اگر دائم خواستگارها را با هم یا با سایر افرادی که اطرافتان هستند و مورد تایید شما قرار گرفته‌اند ، مقایسه ‌کنید ، مطمئنا نمی‌توانید تصمیم درستی بگیرید .
4 ) اگر از آن دسته آدم‌هایی هستید که دو دستی به غم و غصّه یا گذشته چسبیده‌اید ، اشتباه می‌کنید . اگر به هر دلیل موقعیت‌هایی را در گذشته از دست داده‌اید ، دیگر به آن فکر نکنید . پویا باشید و خودتان را برای آینده آماده کنید .
5 ) بعضی‌ها به خودشان اجازه نمی‌دهند کسی را دوست داشته باشند و این مسئله برایشان مشکل ایجاد می‌کند . مثلا ممکن است فردی از بسیاری جهات مورد تایید شما و دوست داشتنی باشد اما به دلیل حرف و حدیث‌ بی‌منطق و دور از عقل دیگران ، مورد تایید خیلی‌ها قرار نگیرد . در این شرایط اگر فرصت دوست داشتن و بله گفتن را از خودتان بگیرید ، خطای بزرگی مرتکب شده‌اید .

 


چهارشنبه 86/11/10 ساعت 3:24 عصر
   1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
ماموریت
[عناوین آرشیوشده]
فهرست
44206 :کل بازدیدها
3 :بازدید امروز
1 :بازدید دیروز
درباره خودم
چتر خدا
یوسف عابدیان
خوش برخورد - مودب - مهربون و ...
حضور و غیاب
لوگوی خودم
چتر خدا
لوگوی دوستان





لینک دوستان
دانستنیها
اشتراک
 
آرشیو
بایگانی
طراح قالب