خطاهای دخترانه ازدواج - چتر خدا
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در کتاب نخستین نوشته شده است : ای پسر آدم! رایگان یاد ده؛ همان گونه که رایگان یاد گرفتی . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

چتر خدا
نویسنده :  یوسف عابدیان

خطاهای دخترانه ازدواج :

 12 مورد ، وجود دارد که دختر خانم‌ها را در همان شروع انتخاب و تصمیم‌گیری برای ازدواج به اشتباه می‌اندازد . به عبارت دیگر، باید برای انتخاب شوهر مناسب از این دوازده خطا دوری کنید :
1 ) تهیه یک فهرست بلند بالا از خصوصیات همسر مورد نظر با تمام جزئیات و ریزه‌کاری‌ها اشتباه است . درست است که باید فردی را انتخاب کنید که خصوصیّات او به نظرات شما شبیه‌تر باشد امّا اگر زیاده از حد محافظه‌کارانه عمل کنید و تمام زیر و بَم او را مورد قضاوت قرار دهید ، بالاخره مواردی پیش می‌آید که با فهرست شما همخوانی ندارد و همین موضوع باعث می‌شود به دلیل مسائل جزئی ، فرد مورد نظر را قبول نکنید .
2 ) اگر تا یک سنی ازدواج نکرده‌اید و حالا فکر می‌کنید دیر شده و دیگران شما را زیر ذره‌بین قرار داده‌اند و بعد فقط به همین دلیل ، فوراً به یک خواستگار بله می‌گویید ، اشتباه می‌کنید .
3 ) مقایسه همیشه کار را خراب می‌کند . اگر دائم خواستگارها را با هم یا با سایر افرادی که اطرافتان هستند و مورد تایید شما قرار گرفته‌اند ، مقایسه ‌کنید ، مطمئنا نمی‌توانید تصمیم درستی بگیرید .
4 ) اگر از آن دسته آدم‌هایی هستید که دو دستی به غم و غصّه یا گذشته چسبیده‌اید ، اشتباه می‌کنید . اگر به هر دلیل موقعیت‌هایی را در گذشته از دست داده‌اید ، دیگر به آن فکر نکنید . پویا باشید و خودتان را برای آینده آماده کنید .
5 ) بعضی‌ها به خودشان اجازه نمی‌دهند کسی را دوست داشته باشند و این مسئله برایشان مشکل ایجاد می‌کند . مثلا ممکن است فردی از بسیاری جهات مورد تایید شما و دوست داشتنی باشد اما به دلیل حرف و حدیث‌ بی‌منطق و دور از عقل دیگران ، مورد تایید خیلی‌ها قرار نگیرد . در این شرایط اگر فرصت دوست داشتن و بله گفتن را از خودتان بگیرید ، خطای بزرگی مرتکب شده‌اید .

 


چهارشنبه 86/11/10 ساعت 3:24 عصر

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
ماموریت
[عناوین آرشیوشده]
فهرست
44239 :کل بازدیدها
8 :بازدید امروز
2 :بازدید دیروز
درباره خودم
چتر خدا
یوسف عابدیان
خوش برخورد - مودب - مهربون و ...
حضور و غیاب
لوگوی خودم
چتر خدا
لوگوی دوستان





لینک دوستان
دانستنیها
اشتراک
 
آرشیو
بایگانی
طراح قالب